it's all bout


I made this widget at MyFlashFetish.com.

la.la.la

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 9, 2012

puisi mereng

disaat munculnya hari selasa
kau hadir dalam ingatan aku
membuat aku rajin utk pergi ke college untuk menimba ilmu




disaat kaki ku melangkah ke college
kau insan pertama yg aku cari
walaupun aku tak tahu jadual class kau bila


tiba-tiba aku teringat disaat kau melontarkan suara
marah kepada aku ketika mengusik



senyuman mula mengukir dibibir aku setiap ketika
lantas aku mula terbayang wajah kau dgn effect slow motion
perghhh tak ku sangka sungguh koreanya aku
dapat membayangkan sesuatu seperti itu


kemudian munculnya rabu
kau hadir kembali sebagai semangat untuk aku bangun pagi
dengan mata yg separuh buka
rambut perang yg kusut ibarat rambut penyanyi kpop
aku gagahkan diri
berharap kau aku temui
tapi seperti biasa
jodoh tak selalu menyebelahi aku untuk jumpa kau kan?




khamis mengetuk pintu mata aku
mengejutkan aku untuk pergi ke college
dan hati aku berkata
"hey bangunlah kau tak nak tgk bintang hati kau hari neyh?"




lalu aku meng"grab" towel dan dgn kilat aku mandi
dan seperti hari-hari sebelumnya
berharap dapat bertemu dan melihat kau
walaupun dari jauh






wlaupun aku rabun jauh
tapi kau masih dapat aku lihat dgn jelas




aku cuba untuk rapat dan membuat kau selesa dgn aku
tapi kau selalu membuat aku seperti tahanan
tapi orang kata bukan aku yg kata
cinta boleh membuat kita koma
cinta boleh membuat kita sedar
dan cinta boleh membuat kita macam-macam



cuma kita yg harus membuat pilihan antara semua tu
jika kita fikir positive
kita akan rasa kita bebas


dan jika fikir negative
bermakna kita masih mengunci diri kita dgn kesedihan
dan kita tidak akan dpt keluar sebab
kuncinya adalah dgn befikir positive


satu ayat dari filem thailand yg aku suka
katanya :-
YANG TERPILIH TAK SEMESTINYA TERBAIK
TAPI YANG TERBAIK SELALUNYA TAK DIPILIH




No comments:

Post a Comment