it's all bout


I made this widget at MyFlashFetish.com.

la.la.la

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 23, 2011

1st tyme gua leleh..

ni xde kene mengene dgn OMBAK RINDU..
tp ni la 1st tyme..(yeke?) aku tgk DRAMA MELAYU aku leleh..
cite pe?hebat sanat ke?

tajuk drama neyh SELUMBAR KASIH

sinopsis :-

Cerita ini mengisahkan seorang Ibu yang terlamapau mementingkan darjat sangat untuk memilih bakal menantunya. Ini bermula bila Dato' ( Sharuddin Tamby) yang mengambil Zulaikha berkerja sebagai tukang kebun dirumahnya kerana ingin membantu keluarga Zulaikha yang hidup dalam kesempitan. 
Namun kerana keluhuran hati budi Zulaikha, Dato' dan anak lelakinya amat kagum dengan peribadi Zulaikha. Tetapi Ibunya (lakonan Aznah Hamid). Anaknya lan amat mencintai Zulaikha hingga sanggup melamar Zulaikha secara peribadi di rumah orang tua Zulaikha. 
Tetapi di halang oleh Ibu Zulaikha. Di Sebabkan sakit hati dengan hinaan Ibu Azlan, Zulaikha meninggalkan Malaysia dan mengajak Ibu bapanya berpindah ke Jordan tempat abangnya dan meneruskan pengajiannya di sana. Dato' terlampau marah kepada Ibu Azlan dan mengingatkan bahawa siapa dia sebelum berkahwin dengan dirinya. Azlan yang terlalu sayangkan Zulaikha akhirnya jatuh sakit sehinggalah satu hari Dato' berurusan dengan pejabat guaman kerana isu saman terhadap pejabatnya dan peguam yang menguruskan kesnya Ialah Zulaikha.

Ibu Azlan memohon Zulaikha untuk merawat Azlan untuk kembali normal. Mulanya Zulaikha membantah. Tetapi atas ehsan Zulaikha membantu sehingga Azlan sembuh. Tapi.......Zulaikha menolak lamaran Azlan kali kedua kerana takut pisang berbuah 2 kali. Tapi aper pun moral of the story, Di mana kita sekarang jangan jadi kacang lupakan kulit, dan kita hambaNya sama di sisi Allah. Allah menilai kita dari segi Ketakwaan bukan dengan nilai wang ringgit yang kita ader.

yang pastinya aku ske tgk plakon pompuan yg jadi Zulaikha tu..
comel je bila dia lafaz an dialog die..mcm spatah2..

izara aishah

untong la sape dpt awek mcm neyh..
hahaha..
i love u bebeh!

No comments:

Post a Comment