it's all bout


I made this widget at MyFlashFetish.com.

la.la.la

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 6, 2012

posmen oh posmen

tidak berniat menjatuh / menghina sesuatu pekerjaan mahupun insan tapi itu la hakikatnya.


sedang aku menyiapkan anak buah aku pakai baju.
tetiba 
TIN!TIN!TIN!
aku pun bergegas la keluar sambil dukung anak buah aku yg x sempat aku sarungkan baju.
aku membuka pintu dan meletakkan anak buah aku ke bawah.
kemudian aku menyarungkan anak buah aku baju.
anak buah aku lak sibuk menyengih2 kat posmen yg datang.

oke la lama sikit sebab anak buah aku gerak2 lak.
tetiba..
"amik la surat ni dulu ha..!"
posmen tu bersuara dgn muka yg toye.

dalam hati aku..
"urm..xpe la..die penat agaknya.."
tapi menyirap gak la..
pantang tol aku kalo tetiba org sound2 aku.

posmen : tulis alamat,ic,dgn sign.

lalu aku pon mengambil la surat tu.
tulis nama..
then aku tak nampak lak ruangan utk tulis ic.
aku pon tanye la dgn sopan santun.
"ic tulis kat sini ye?"

posmen tu leyh berpaling muke pandang tempat lain!
tang tu aku rasa macam nak tarik je helmet dia then cakap
"woi pakcik!(muke mcm da tua)
ko pehal layan aku mcm dak2?
ko ingat aku ni dak 12 tahun pe?
da la pemalas nak turun dari motor buruk ko tu.
kalo Rozita Che Wan depan mata ko baru ko tergedik2 nak turun motor an!
xde hadap!
memang layak la ko keje posmen je.
anjing pon benci tgk ko!
kalo aku report pasal sikap ko yg xde hadap ni mesti ko makan megi je sampai ko mampus"

gitu la yg bermain dlm fikiran tapi aku sabar je.
dan amik surat tu dgn penuh kesopanan.
tapi aku cakap kat mak aku.
"patot la dia keje posmen je.xde adab"

rasa2nya dia mcm x dengar je.
lantak dia la posmen tua!
lepas ni aku nak boikot ko.
kalo aku nampak ko and ko wat gitu lagi sekali.
memang aku akan sound ko bertepek-tepek..!

nak marah?
peduli hape aku!
yang benar tetap benar.

kalo nak ajak bergado,
aku panggil bapak aku belasah ko.
satu negeri sembilan la kenal bapak aku.
(anak taiko besar neyh.hahaha)


No comments:

Post a Comment