it's all bout


I made this widget at MyFlashFetish.com.

la.la.la

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 10, 2012

asyik modified rambut je..(bak kata si dia)

rasanya macam baru minggu lepas aku potong rambut..
kadang2 aku rasa..
"napa aku neyh mcm obses sgt pasal rambut.."
then i realize..
maybe aku rasa boring / tension ...
actually aku nak wat gini :


then auntie tu plak time2 tu la die bgosip..
aku rasa maybe dia tgh kutuk2 org kot..
dari cara pcakapan dia tu..
(memandai je.x pasai2 wat dose kering)

zreeet...!zreeet...!
pergh..
auntie neyh memang xnak aku dtg saloon dia lagi ke cane..
skali dia kasi tul2nye zasssss kat blah tepi..
(nak sgt slop an..)
tp bagi aku oke la..
smart gak..

yg masalah eh skang ni...
camno den nak koba kek omak den ti..
(so dgn ini..aku tpakse cover2 an rambut aku dgn mgunakan rambut depan yg panjang..)
itu pon aku tgk muka mak aku len mcm je bila tgk rambut aku..
tapi dia x tegur..
maybe da biase dgn ragam anak bongsu dia yg ske potong rambut pendek2..

bebalik pada cite tadi..
entah macamne tetiba jadi la gini...


erk..
aku neyh g wat rambut ke..
g wat plastic surgery...
laaa...
salah gambo..tak pasan..
muke da dekat nak same an..
(miahahahah..confirm pingsan kejung org yg bace statement aku neyh)


ha....
baru ler betul...
oke..xde la cecomeyh pon..
ala kadar je muka aku neyh...
ala kadar k..bukan alas kaki..
(aku pijak ko kang! hahahahaha)

sebelah tu dia..
yg sebelah tu plak aku..
rambut da mcm nak sama uh..
(nak jugak sama uh)

berbekalkan muka ala kadar neyh la..
aku ingin menyampaikan sedikit kata2 buat pedoman semua..

jika kita ingin menasihatkan org...
nasihatlah mereka dgn berilmu...
bukan dgn kata-kata sindiran kerana kata-kata itu akan menunjukkan kita ni seolah2 bangga / berlagak...

jadi apa salahnya kita cuba memberi mereka kata-kata positif...
mana tahu..
kemungkinan besar dgn kata-kata dengan bahasa yg lembut itu dapat membuat mereka berfikir sejenak
akan apa yg kita cuba sampaikan...

budak mana yg nak ikut kata org tua mereka bila mereka dimarahi...
makin kita larang...
itu la yg dia buat...

tapi jgn pula kita tlalu blembut seandainya ia memudaratkan...
jadi seorg yg btanggungjawab itu sukar...
tapi menjadi seorg yg lalai itu la yg akan menyukarkan kita...

(pergh....utk makluman sume..ayat ni sy x copy paste tapi memang dari hati sy..)


rAaaaWrrrRR...


1 comment: