it's all bout


I made this widget at MyFlashFetish.com.

la.la.la

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, February 21, 2011



Assalamualaikum Encik Usop,


Tok Rimau: Kes hantu Kak Limah balik rumah heboh diperkatakan orang dalam surat khabar dan internet. Encik Usop adalah salah seorang penduduk Kampung Pisang yang terlibat secara langsung dalam misteri ini. Oleh yang demikian, saya harap Encik Usop dapat menjawab beberapa soalan untuk blog saya. Ya lah, sebelum Wikileaks mendedahkan, lebih baik Encik Usop sendiri memberi penjelasan.



Usop: Terimakasih di ateh soalan miker yg membingungkan kepala awokk (saya dlm bhs perak), dah macam soalan stpm lagoknyerr sdgkan rata2 masyarakat kg pisang spm pun xde kecuali pak jabit yg ada sijil keusahawanan utk membuka gerai... apa2 pun dgn semangat english edukesyen yg ada, awokk cuba jawab soalan miker tu walaupun takder jawapan secara objektif..




Tok Rimau:  Ada yang berpendapat bahawa Encik Usop adalah penari separa mahir kerana Encik Usop yang melenggangkan sebelah tangan sahaja apabila bercakap. Apakah Encik Usop setuju dengan pendapat ini? Cuba citer, cuba citer.



Usop: Sebenornyer, Usop ni xler terror mana pun menari, eksyen jer lebey. Usop ni cuba mengangkat martabat penari2 yg berselerak di tanah pamah Malaysia ni yg selama ni tidak di hargai dan diberi perhatian seperti di barat. Kdg2 dlm mana2 show, penari2 latar di beri layanan yg teruk seperti tidak memberi impak kepada sesebuah show.




Tok Rimau:  Pada suatu hari yang aman tenteram, burung berkicauan dan angin sepoi-sepoi bahasa, Encik Usop ditimpa kemalangan sehingga kedua-dua kaki Encik Usop menjadi lumpuh. Hinggalah sekarang masih belum sembuh. Apakah pandangan Encik Usop tentang prasarana Orang Kurang Upaya di Kampung Pisang? Cuba citer, cuba citer.



Usop: Definasi OKU ni luas, secara directnyer Usop di kategorikan sebagai OKU kerana kakinyer yg lumpuh dan menggunakan weecha hak milik kerajaan. Usop adalah OKU yg nampak secara jelas. Namun OKU juga patut diguna pakai oleh ahli2 masyarakat yg xbley berfikir secara rasional, yg hanya mengikut jer (Yes Man) dan mudah membuat andaian sebelum selidik ke akar umbi... INi lah OKU yg melumpuhkan sistem masyarkat kita pada masa ini. Ilmu itu memberi kesempurnaan kepada pemiliknyer dan mampu merubah keadaan menjadi lebih baik.




Tok Rimau:  Adakah Encik Usop berdendam dengan orang yang membajak kaki Encik Usop hingga lumpuh? Cuba citer, cuba citer.



Usop: Dendam tu tetap ada tetapi Usop seorang yg lebey memikiorkan cara hidup Usop. Cuma bila melihat org yg membuat Usop lumpuh sedikit sebanyak mengimbau kembali nostalgia kaki di bajok kubota tu. Namun Usop bukannyer marah pasal kaki digelek, cuma Usop lagi terkilan xdapat nak rasa kek blueberry yg jadi peberet Usop tu..




Tok Rimau:  Secara logik, jika rumah Kak Limah dibakar, hantu Kak Limah akan lebih marah lagi. Bagi cadangan lain bagaimana orang kampung boleh menghapuskan hantu Kak Limah?



Usop: Tu ler org kita, ikutkan logik jer, blum tentu lagi kak limah akan mengamuk kalau rumah dia kena bakor, kita kena cuba gunakan segala kaedah yg ada utk hapuskan Hantu Kak limah tu. Berdasarkan tahap IQ yg ada pada penduduk Kg pisang, membakor tu adalah cara yg terbaik yg dapat dipikirkan pada masa tu krn dah tak tahan kena ganggu. Cara lain yg usop rasa perlu di buat, ialah dengan pajakkan rumah Kak limah tu pada Dennis Lim, pasei org cina ni bab2 harta dan asset deme jaga dan tatang betui2.




Tok Rimau: Apakah hubungan Encik Usop dengan Abi Hurairah? Abang-adik? Tuan-kuli? Kawan biasa? Ehem-ehem? Apa? Cuba citer, cuba citer.



Usop: Hubungan dgn Abi tu hanya di pengaruhi oleh faktor Si Abi yg mudah di eksploitasi oleh Usop tanpa sebarang bayaran. Di kg2 mmg ada jenis2 yg mcm ni, belanja minum teh atau mee kari kedai cina sure dia akan anggap kita sebagai abg long dia walaupun kita tak bagi gaji... hubungan lain..hmmm sorry he is not my taste, not like Usin 

No comments:

Post a Comment