it's all bout


I made this widget at MyFlashFetish.com.

la.la.la

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, April 21, 2012

electric love

aritu aku teman my mom g bank sebelah dgn college aku.
tugas aku adalah mendukong TUAN KECIK (imran)
then aku macam bosan r an dlm bank uh.
nak cuci mata pon sume da macam zombie je.






so aku pun bawak la TUAN KECIK g college aku.
aku bawak dia masuk dlm.
nak tayang la kat kawan tapi hampeh dia xde plak.
aku pun kuar la balik.






aku kuar je kat pintu utama.
tiba2 aku terpandang satu susuk tubuh yg macam aku kenal kat gerai acik kuih.
berambut panjang,manis berbaju kurung berwarna biru,kurus orangnye.
automatik je kaki aku terstop tanpa diminta.
kira macam emergency break r..


tanpa aku sedari..
kaki aku tiba-tiba terapung2 menghala ke gerai acik itu.
ala-ala angkasawan dekat atas bulan.


then macam biasa..
Tuan Kecik yg jadi perhatian.
si dia pun tersenyum melihat si Tuan Kecik.
then salah sorg kawan dia mengeluarkan satu kata2..


"eh2..baju dia sama da tu.."


kebetulan baju si Tuan Kecik sama dgn baju sidia.


aku pun pe lagi.


"im ngorat akak tu..yg ade gg taring uh.."


si dia hanya tersenyum sambil menyorok dibelakang kawannya.
lama gak la kiteorg borak kat situ.
si Tuan Kecik kemaen la tunjuk2 aksi comel dia..
bertuah tol.


then aku terpaksa anto Tuan Kecik ke kereta.
aku pun trus la masuk dalam college carik si dia.
tapi..
aiiikk..xde?
dorang neyh berjalan ke terbang?


aku pun dgn hampa kuar la ke kedai sebelah nak beli air.
da menjadi trend aku plak beli air lychee kotak beso then minum pakai straw yg bersambung.
(truk tol pangai)



setibanya aku kat depan pintu kedai uh..
lagi skali kaki aku wat emergency break.
dia berdiri tol2 depan pintu kedai uh.
aku pon cepat2 la berdiri belakang dia.


"terkejut aku"


terkeluar la suara dia..baru la aku dapat dgr suara dia dari dekat
aku dgn selamba kodok..


"ala rilex la..org je kot..bukannye antu"


sambil amik air lychee dlm fridge.


then dorg nak blah aku pon pe lagi.
wat2 la ala2 manje..


"kite nak join leyh x..?"


(berani ko x bagi aku join korg..heheh)
then kiteorg pon berjalan la balik ke college..
aku saje je lambat2 an jalan.


"jalan la dulu"


dia bersuara lagi.


"ala kite jalan same2 la"


(suda mula ayat aku..)
then kiteorg pon jalan la bersama2 tapi dia memecut ala2 berlumba F1 dgn aku.




dan yeah..aku kene tinggal kat belakang.
(padan muke aku)


sampai je dalam class..
(port lepak time lunch)
kawan aku plak ajak g print keje..
(time2 tu la plak dia ajak g print an..jauh lak tu)


dia pulak saje2 je tunjuk "yes!" ala2 Nadal menang U.S Open.




leyh nampak la bunge2 api kat background belakang dia..
(amboih imaginasi aku..hebad! )
pastu dia senyum siap nampak gg taring die yg cute tu..
(eee..geram tau x aku tgk gg taring dia)



nak xnk aku g je la..
then lepas beberapa minit kemudian..
aku balik n lepak kat atas sambil bawak balik burger.
(lapo oke)


dia plak tengah makan kfc yg dia beli time mula2 aku jumpa dia kat gerai acik kuih uh.
then dia lap2 mulut dia dgn tisu.


"eh..td makan selambe je..ara sampai siap lap2 mulut lagi"
kata Sailor Moon (kwn dia yg ala2 arab)


aku senyum je.
dalam ati tersengih2 macam kambing kunyah rumput




then aku borak2 la dgn member2 yg laen.
saje kene2 an dorg..
dalam pada tu mata aku curi2 tengok dia.
dia gelak lew bila aku wat lawak.
tapi dia x tunjuk r.
aku nampak dia senyum nampak gg je.
( itu pun boleyh ka?aiyarrkkk -_-... )


then perut aku da memanggil burger yg aku beli tadi.
aku pun membuka plastic burger tu & mengangakan mulut untuk mengunyah..
tiba2..


BBBZZZZTTTTT!




aku & dia bertentang mata!
tepat2 lak tu..
aku yg terkejut terkluar la satu ayat.


"jangan ler tgk macam tu..baru nak kunyah ha.."


alahai..apo ayat adik2 plak yg kuar neyh..!


masa aku tangah cakap uh dia pandang aku macam nak makan je..
tau ler aku macam dorayaki.
ke dia bayang an aku neyh burger Quater Pounder MCD?
gulp!




aku pun meneruskan sesi mengunyah.
sebab an burger tu beso penumbuk aku je.
(penumbuk aku pun beso skit aku rasa)
kejap je la makannye..hahaha..


then aku pun berjalan2 dgn selambanya aku duk sebelah dia.
dia leyh x pasan aku dok sebelah dia.
(ngadap dia plak tu)
kawan dia tegur aku baru dia pasan.
trus dia bangun pastu nyorok kat blakang white board then dia tarik nafas dalam2..
(x paham tol la..cute sgt ke aku neyh sampai nervous macam tu..)
ha.HA.ha.




ha..tu je la part nak share.
indah an bila jatuh cinta.
tapi bila jatuh bedebub ditolak oleh cinta sakitnye macam hareeem je.

- s.e.k.i.a.n -

No comments:

Post a Comment